A világítás szerepe kiemelkedően fontos az üzletberendezés során, mely sajnos sokszor alárendelődik a tervezési folyamatokban vagy rosszabb esetben el is felejtődik.
A vizuális kommunikáció kulcsa a fény. A különböző fények, különböző érzéseket keltenek bennünk, észleléseket váltanak ki belőlünk, hatnak ránk. Éppen ezért a marketing világának egyik alapvető eszköze a világítástechnika, mely kapcsolatot termet termék, környezet és felhasználó között.
Tervezőként ebből az alapelvből kell kiindulnunk, amikor hozzáfogunk egy üzlethelyiség világítási tervének megtervezéséhez, mindig szem előtt tartva a következő faktorokat:
-Fényforrások üzembe helyezése
-Fényforrások használata és karbantartása
-Alkalmazott világítástechnikai rendszer minősége
-Biztonság
-Lámpatestek kiválasztása az üzlet szükségleteinek és a hozzá illő design alapján
Miért fontos ez?
Biztos vagyok benne, hogy a következő történet bármelyikőnknek ismerős lehet. Belépünk egy üzletbe, ahol kiválasztunk pár ruhadarabot, amiket később fel is szeretnénk próbálni. Valamiért még sincs meg a vásárlás öröme, mert a rosszul beállított fények és a helytelenül kiválasztott izzók miatt a ruhadarabok színe csalóka lehet. A próbafülkébe belépve pedig a fejünk fölött túl erősen világító lámpatest annyira zavaró, hogy végül csak szabadulni akarunk az üzletből.
A világítás megtervezése során fontos, hogy törekedjünk az egyensúly megtalálására. Megfelelő fajtájú, erősségű és színű fényforrásokat alkalmazzunk a kívánt funkciók szerint, és így létrehozzunk a szemünk számára is komfortos környezetet.
Természetesen egy üzlet világítását mindig személyre kell szabni a következők szerint:
-Kiállított termékek
-Stílus
-Arculat
A világítás megtervezésekor a kreativitásban nem gátol minket semmi, de fontos, hogy figyelmet szenteljünk az előzőkben megemlítettekre.
link: Inspiration4you
Coaching + HR | Belsőépítészet | Social Media és Marketing | Fotó
lakbermagazin cégtár: Inspiration4you Kft.