A tervezőcsapatot egy televíziós műsorban fedezte fel a megrendelő, akinek a legfontosabb szempont a lakberendezők szakmai felkészültsége mellett az volt, hogy a papírra vetett tervek a valóságban is kompromisszumok nélkül valósuljanak meg. A végeredmény egy olyan koherens, férfias, mégis otthonos tér lett, amelyben a koncepciót a tulajdonos zene – és bakelit lemezek – iránti rajongása és a minőségi design iránti elkötelezettsége határozta meg.

A tér átformálása
A tipikus új építésű házban található ingatlant szerkezetkész állapotban vették át, a belső válaszfalak helyét mindössze egy sor tégla jelezte. A 80 négyzetméteres alapterületen a tervezőknek egy komplex elképzelést kellett megvalósítaniuk: tágas amerikai konyhás nappalit, két hálószobát (melyek közül az egyik vendégszoba és gardrób funkciót is ellát), valamint két teljes értékű fürdőszobát kellett kialakítani.
Az enteriőr alapvető hangulatát a természetes textúrák dominanciája adja: a vörös agyag, valamint a homok árnyalatai keverednek a fa felületek melegségével. Érdekesség, hogy a falak texturált, rusztikus felületképzésében maga a tulajdonos is részt vett, saját kezűleg alakítva ki a különleges vakolatstruktúrát.
Közösségi tér
A nappali-konyha zóna nem csupán a főzés és pihenés színtere, hanem a bakelitgyűjtemény méltó bemutatóhelye is. A televízió alatti médiabútor, valamint a konyhasziget lezárásaként kialakított keskeny, magas tárolóelem kifejezetten a lemezek és a lemezjátszó ergonomikus elhelyezésére készült.
A konyhabútor kiválasztása nem volt kérdéses: a megrendelő ragaszkodott a német Nolte márkához, amelynek letisztult frontjai tökéletes hátteret adnak a nappalinak. Az étkezőzónát egy elegáns Calligaris asztal jelöli ki, amely fölött a DCW Editions különleges, spirál formájú lámpái gondoskodnak a hangulatvilágításról.
A tér felosztását a fények és a textilek finom játéka végzi. A klasszikus függönyök helyett áttetsző japán paneleket alkalmaztak: a rétegezett, elcsúsztatható textilpanelek lehetővé teszik a természetes fény szabályozását, nappal kiemelve az étkezőt, este pedig intimitást teremtve. A kanapé feletti falrészt egy olasz Vibia falikar díszíti. A dekorációt a „kagylóhéj” hatású kerámiák teszik teljessé, tovább erősítve a természetközeli koncepciót.
Privát szféra: hálószoba
A háló a nyugalom szigete, ahol a modern design finom keleti hatásokkal keveredik. A tervezők kerülték a direkt „wabi-sabi” stílust, de a Karman függőlámpa, a lécezett éjjeliszekrények és a visszafogott színhasználat egyértelműen a japán minimalizmus előtt tiszteleg. A helyiség mentes minden felesleges vizuális zajtól, a tárolást diszkréten oldották meg, hogy a fókusz a pihenésen maradhasson.
Multifunkcionális tér: vendégszoba és gardrób
A második szoba egy igazi multifunkciós helyiség. Elsődleges szerepét tekintve egy tágas gardrób, amely a háztartás tárolási igényeit szolgálja ki rejtett szekrényrendszerekkel. Ugyanakkor vendégszobaként is teljes értékű: a bútorfrontnak álcázott, lenyitható szekrényágy pillanatok alatt alvóhellyé alakítja a teret. Ez a megoldás kiváló példája annak, hogyan lehet egy ritkábban használt funkciót helytakarékosan integrálni a lakásba.
Fürdőszobák
A két vizesblokk hangulata élesen elkülönül egymástól. Az egyik fürdőszoba világos és légies, míg a másik egy intimebb, sötétebb tónusú, “noir” hangulatú tér.
A zuhanyzó kialakítása különleges figyelmet érdemel: a tulajdonos kérése az volt, hogy kerüljék az üveg válaszfalakat a vízkőfoltok és a nehézkes takarítás miatt. A tervezők ezt egy épített, kerámia burkolatú portállal oldották meg, amely szimmetrikus keretet ad a zuhanyzónának. A burkolat dinamikus mintázata erős kontrasztot alkot a falak matt mikrocement felületével, a hangulatot pedig a falfülkékbe rejtett LED-világítás teszi teljessé.
A második fürdőszobában kapott helyet a háztartási helyiség (mosó- és szárítógép) is, amelyet esztétikusan integráltak a bútorzatba, így az nem bontja meg a tér egységét.
további cikkek 50 és 100n2 közötti lakások lakberendezése témában | lakberendezés: Maria Nitisinska, Anastasia Postnikova, In2design | fotók: Sergey Krasyuk

































