Minden nap több száz kirakat előtt sétálunk el. Szeretek a világban nyitott szemmel járni és elemezni, amit látok. Mit gondoltok vajon miért lehet, hogy egyes kirakatok kiválóan működnek, amíg vannak olyanok, melyek mellett úgy megyünk el, mintha nem is léteznének? Olykor még koncepció se fedezhető fel bennük, “csak kiállítják a terméket”.
Mint enteriőrtervező és visual merchandiser kiemelkedő fontosságúnak tartom, hogy szánjunk elég időt a koncepció kidolgozására, aminek mindig hünke kell maradnia a márkához és a kiállított termékekhez, mert ez lesz az üzlet “névjegykártyája”.
Erre jó például szolgál több olyan cég, melyek nemzetközi viszonylatban is megállják a helyüket, mint például Grupo Inditex, H&M stb.
Milyen támpontokat kell követnünk ahhoz, hogy az emberek megálljanak a mi kirakatunk előtt is?
- 1. Megfelelő termékek kiválasztása, legyen köztük egyensúly és harmónia.
- 2. Vasalás és stylingolás (szánjunk időt a részletekre, hisz ettől lesz életszerű majd a kirakat).
- 3. Világítás beállítás úgy, hogy a fények a babák mellkasát világítsák meg.
- 4. A kirakat folyamatos tisztántartása.
- 5. Próbáljunk meg minél több anyagot újrahasznosítani.
- 6. Cseréljük le a kirakatot 2 hetente, hogy folyamatosan képesek legyünk bevonzani üzletünkbe a vásárlókat.
Röviden összefoglalva egy kirakatnak mindig tükröznie kell az adott cég corporative image-ét, felhívni a vásárlók figyelmét és meglepni őket.
Ha képesek vagyunk egy jó koncepcióval és designnal felkelteni a sétálóban a vásárlási vágyat, az már fél siker. Ugyanezt kell erősítenünk az üzletbe belépve, hogy koherens képet mutassunk márkánkról, üzletünkről.
link: Inspiration4you
Coaching + HR | Belsőépítészet | Social Media és Marketing | Fotó
lakbermagazin cégtár: Inspiration4you Kft.