A Váci útról a belváros szívébe, a Szabadság téri Bank Centerbe költöző Ferrari autószalon július 26-án nyitotta meg kapuit. A legendás sportautó gyártó cég a DVM group-ot kérte fel a tervezésre, kivitelezésre – elképzelései és a márkához kapcsolódó nemzetközi irányelvek megvalósítására.
A magyar építő-tervező cég – a világhírű Hard Rock Café-lánc rendhagyó, glam rock elegenciát megtestesítő, budapesti étterme mellett – számos egyéb kiváló referenciát szerzett olyan luxusmárkák retail helyiségeinek tervezésével és kialakításával, mint az Armani, a Burberry vagy a Max Mara. A DVM group a Ferrari Budapestnek is méltó partnere lett…
Az új, 250 négyzetméter alapterületű szalon kialakításánál az alapvető koncepciót az jelentette, hogy az elegáns helyiség stílusában és funkcionálisan is szerves részét képezze az irodaépületnek, és az utcafronton kívül az épület belsejéből is megközelíthető legyen.
Így született meg a DVM group, a Finta Stúdió, valamint a Bank Center közös projektjéből az irodaház lobbiját és a showroom-ot összekötő, a kétféle teret tökéletes összhangba hozó, impozáns üvegkubus. Ennek nem csupán külseje, de kivitelezésének módja is figyelemreméltó: a szakemberek a megfogók, a hagyományos vázrendszer elhagyásával és az üveggerendák használatával, olyan statikai megoldásokat alkalmaztak, amelyek egyúttal a letisztult elegancia megteremtését is szolgálják. A színtiszta üvegből összeállított kubus nemcsak a szalonnak, de az egész épületnek emblematikus részévé válik, a nyitott térben álló luxusautó formái pedig a showroomba és bankba látogatók számára egyaránt valódi esztétikai élményt nyújthat.
A finom minimalizmus jegyében készült részletek, többek közt az Olaszországból beszállított bútor elemek, jórészt a Ferrari S.p.A. arculati koncepció követése nyomán kerültek a helyükre. Mellettük kiemelt szerepet kap a világítási rendszer, a szúró – és derítőfények, amelyek egyúttal az autólegendák ragyogását is hangsúlyozzák, legyen szó a kényelmes lounge helyiség polcain lévő relikviákról, autómodellekről, vagy a showroomban található, 3 valódi sportautóról.
A nemzetközi Ferrari S.p.A.-koncepció követése nyomán két sales office pult is született a vásárlók kényelméért, akik a szalon egyik legfontosabb, praktikusan kialakított szentélyében, egy érintőképernyő és a 3 dimenziós technika segítségével tekinthetik meg az általuk összeválogatott elemekből álló álomautót.
A DVM group szakemberei – a külső jegyek mellett – a gépészeti szempontokat sem hagyták figyelmen kívül: elsősorban a légtechnikai megoldásokon változtattak, így, az akusztikai burkolatoknak köszönhetően a showroomba látogatók apró zajoktól mentesítve, zavartalanul élvezhetik a helyiség kellemes atmoszféráját.
Az elmúlt két hónap munkájának eredménye önmagáért beszél: a Ferrari Budapest és a DVM group együttműködésével olyan szalon született, amely nem csak ikonikus belvárosi lokációja, de finom kidolgozású építészeti részletei és kifogástalan eleganciája révén is méltó képviselője lesz a klasszikus márkanévnek.