Vodafone smART: A dizájn, a divat, a művészet és a mobiltechnológia nyerő ötvözése a Fashion Street-en.
Richard Sherwood, a Vodafone lakossági szolgáltatások üzletágának vezérigazgató-helyettese elmondta: „A Fashion Streeten kialakított Smart Store mérföldkőnek számít a Vodafone és a magyar telekommunikációs piac életében egyaránt, nem csak a kiszolgálás minősége és az okostelefonok széles választéka, de az egyedülálló design miatt is. Egy olyan különleges üzlet létrehozása volt a cél, ahol azon túl, hogy kiváló, szakszerű és személyre szabott kiszolgálásban van része minden betérőnek, a különleges dizájn és hangulat is elvarázsolja a vásárlókat, miközben elmerülnek az ország legnagyobb okostelefon választékában. Szeretnénk ezt a páratlan élményt minél több ügyfelünknek megmutatni.”
A Vodafone okostelefon szaküzletének koncepciója a XXI. századi mobiltechnológia, – annak népszerű megtestesítői, az okostelefonok -, a dizájn, a művészet és a divat nyerő ötvözése. Ennek megvalósítására hirdetette meg smART pályázatát, mind munkaruha, mind artwork, mind mobil-kiegészítő kategóriában, s a nyertes pályamunkákat használta fel az okostelefon szaküzlet kialakításakor.
A hagyományos értékek és a modern technológia művészi ötvözete
Az üzlet teljes egészében kuriózumnak számít a Vodafone életében. A bolt környezete tudatosan adja vissza a budapesti belváros utcáinak hangulatát, így például a téglafal a dualizmus korában fejlődésnek indult város története előtti tisztelgés. A boltot általában is a hagyományos értékek és a XXI. századi technológia hatékony ötvözete jellemzi, a speciálisan kialakított bútorok és az óriási videó fal is erről tanúskodik. A boltban dolgozók egyenruháját pedig helyi fiatal divattervezők számára kiírt versenyre beérkezett elképzelések alapján készítették el. Az októberben meghirdetett pályázat azonban nem csak az egyedi munkaruhákra, de az LCD kijelzőkön tündöklő „urban” témájú grafikákra, és felhasználóbarát mobil kiegészítőkre is vonatkozott. Mindezek révén a Vodafone Smart Store arculata teljes egészében egyedi lesz, hiszen a kortárs műalkotásoknak és a szokatlan építészeti megoldásoknak köszönhetően sokkal inkább emlékeztet egy modern szórakozóhelyre vagy galériára, mint egy hagyományos műszaki áruházra.
Neves zsűri bírálta el a kreatív pályáműveket
A fenti újdonságokat egy látványos tánc show és divatbemutató keretében tekinthette meg a nagyérdemű, és ezzel egy időben a pályázó művészek is átvehették díjaikat. A nyertes pályázatokat a Vodafone képviselői és nem kisebb szaktekintélyek választották ki, mint Kiss Tibor, a Je Suis Belle fashion brand dizájnere, Zanin Éva, kritikus, kortárs művészeti és divat szakíró, László Kriszta, a Marie Claire főszerkesztője, Pálfi György, tervezőgrafikus, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem tanára, Megyesi Zsuzsa, az A+Z dizájnere, kurátor, stylist, és Majoros Zita, kurátor, a Printa alapítója. Majoros Zita a Printa tagjaival együtt szakmai partnerként is közreműködött a smART pályázat elindításában és koordinálásában.
Feltörekvő tervezők és végzős hallgatók a Vodafone smART pályázat befutói között
A pályázók között tapasztalt indulók is voltak, így például a négy fiatal divattervező lányból álló Kepp Showroom, akik terveikkel az első helyet szerezték meg munkaruha kategóriában, de fiatal pályázók is akadtak, így például a ’91-es születésű Szebenyi Dávid aki artwork pályázatával ért el díjazandó helyezést.
Divatos munkaruhában a különlegesen képzett okostelefon-szakértő munkatársak
Természetesen a bolt különleges kialakításán túl bármilyen szakmai segítséget is igénybe vehet az ide betérő. A Smart Store-ban 22 fiatal szakember dolgozik, akiket sokkal inkább lehet vevőasszisztensnek, mintsem eladónak nevezni. Közel három hónapos speciális tréningen estek át, így mindent tudnak a legfejlettebb okostelefon technológiákról – a készülékek specifikációjától egészen az operációs rendszerek sajátosságáig –, a magyar mellett angolul mindegyikük beszél, de a német- és a spanyolajkú vevők számára sem okoz gondot biztosítani azt a páratlan „7 lépéses” vásárlói élményt, amit a Vodafone csoporton belül a magyarországi leányvállalat dolgozott ki. A sorban állás elkerülése végett, és a vevő számára kényelmessé, gördülékennyé téve a vásárlást, mindent egy asszisztens intéz a vásárlónak, aki csak a fizetéskor konstatálja, hogy a teljes egészében XXI. századi üzletben a „vezetéknélküli fizetés” már nem a jövő zenéje.
Az ország legnagyobb és legkülönlegesebb okostelefon-választéka
A látványos külsőségek mellett a Smart Store-ban természetesen továbbra is az okostelefonoké a főszerep. Az üzlet hazánk legszélesebb kínálatával rendelkezik, ráadásul két készülék az egész országban kizárólag itt lesz kapható. Az egyik az aranyborítású Nokia Oro, a világ legragyogóbb telefonja, a másik pedig az egyedileg tervezett Dr. Dre Beats Audio fejhallgatójának köszönhetően minden más telefonnál jobb hangélményt nyújtó HTC Sensation XL. Ezek mellett természetesen az összes fontos gyártó népszerű és csúcsmodelljei egyaránt megtalálhatók lesznek, beleértve a Samsung Galaxy Tab 8.9-et, a Sony Ericsson Neo V-öt, a Blackberry 9900-at, az iPhone 4S-t és az LG Optimus Pad-et is.
A smART pályázat nyertesei
FASHION – munkaruhák
I. KEPP showroom
II. Huszár-Berényi Katalin
III. Szakos Kriszta
ARTWORK
• Kovács Lehel
• Strak Attila
• Baranyai András
• Nagy Norbert
• Hycrew
• Szebenyi Dávid
DESIGN – mobil kiegészítők
I. Lendvai Ádám, kesztyűszett
II. Sass Tivadar, „Capy” speakers
III. Muskotál Dénes, mobiltartó