A forgalom nőtt, a vásárlók száma emelkedett. Az elkövetkező év fókuszában a lakberendezés és otthon szerepének hangsúlyozása áll
A 2011-es pénzügyi év* sikeresen alakult az IKEA Lakberendezési Kft. számára mind az emberi és üzleti fejlődés, mind a fenntarthatóság érdekében tett sikeres erőfeszítéseink szempontjából – értékelte az elmúlt évet Andrew North, az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős regionális ügyvezető igazgatója. – Az év során a legszámottevőbb a magasabb forgalom és a vásárlók számának emelkedése, ami azt jelenti, hogy még több ember számára sikerült szebb hétköznapokat teremtenünk. A forgalom elérte a 33.77 milliárd forintot, ami jelentős, 4.8%-os emelkedés az előző évhez képest. Áruházaink 2.7 millió vásárlót fogadtak, az előző évihez képest 4.2%-kal többet, ami annak a jele, hogy egyre nagyobb igény van a lakberendezési ötletekre és megoldásokra.
Hiszünk a magyarországi piacban, és továbbra is befektetünk áruházainkba. Következő lépésként, amennyiben a jelenlegi jogszabályi keretek lehetővé teszik, egy újabb budapesti áruház felépítésére összpontosítunk.
Annak érdekében, hogy továbbra is tartsuk magunkat üzleti elképzelésünkhöz – jó formatervezésű, funkcionális lakberendezési termékeket kínáljunk olyan alacsony áron, hogy az a lehető legtöbb ember számára elérhető legyen – az elmúlt évben több mint 2%-ot fektettünk az árak csökkentésébe. Vásárlóink egyre tudatosabbak, több forgalmazót és azok árait is összehasonlítják. Vásárlóink érdeklődéséből azt látjuk, hogy a mindennapi alacsony áraink jobbak a versenytársaink akciós árainál – tette hozzá a regionális ügyvezető.
A lakberendezési megoldások népszerűsége mellett kölün öröm, hogy a 2011-es pénzügyi évben 66 ezer gyermek látogatott áruházaink játszóházaiba, és az IKEA éttermekben 3.921 millió svéd húsgolyót adtunk el.
Az IKEA-n belül mindig a munkatársakat tekintjük a legfontosabbnak. Hatalmas köszönetet szeretnénk mondani minden magyarországi munkatársunknak. Az ő elkötelezettségük és lelkesedésük elengedhetetlen a folyamatos sikerünkhöz.
A 2012-es évvel kapcsolatban Andrew North elmondta: – A 2012-es évben és azt követően a legfontosabb tényező az lesz számunkra, hogy segítsünk az embereknek más szemszögből látni saját otthonukat, és felkeltsük a lakberendezés iránti érdeklődésüket. Küldetésünk továbbá olyan megoldásokkal inspirálni a vásárlóinkat, amelyek nem csak azt teszik lehetővé, hogy egy új kanapét vegyenek, hanem hogy egyetlen termék eredeti árából még egy szőnyeget is vásárolhassanak a kanapéhoz. Ebben az évben kiemelt célunk megkönnyíteni a kis terekben élő vásárlók életét, akik számára az IKEA rengeteg hasznos megoldással szolgál.
Emellett figyelmünk középpontjában továbbra is a 2012-es pénzügyi év kezdetén indult IKEA BUSINESS programunk fejlesztése áll majd, melynek termékei és szolgáltatásai kis és közepes vállalkozásoknak szólnak. Az IKEA FAMILY klub által továbbra is elkötelezettek maradunk a leghűségesebb vásárlóink mellett. Végül, de nem utolsósorban más, a fenntarthatóság érdekében tett erőfeszítéseink mellett a 2012-es pénzügyi évben teljesen új környezetvédelmi projektet indítottunk el, melynek során csak ebben az évben több mint 11 millió forintot fordítunk arra, hogy megtanítsuk a gyerekeket megóvni a természetet, amelyben élnek.
* Az IKEA 2011-es pénzügyi éve 2010. szeptember 1-étől 2011. augusztus 31-éig tartott.