Az ingatlanpiac legjobb napjainak nem csak itthon van vége, viszont van ahol fejlődéssel reagálnak a megváltozott piaci körülményekre – a svéd ingatlanügynökség, a Fantastic Frank új megközelítéssel próbál vért pumpálni a lakáseladások lelassult vérkeringésébe. Filozófiájuk, hogy minden ingatlanban felszínre hozzák a benne rejlő szépséget, minden unalmas sarkot potenciális látványelemmé változtassanak, a portfóliójuk minden négyzetcentiméterét az érdeklődés középpontjába állítsák – és a leendő vevő érzelmeire hasssanak.
Felszerelkeztek divatfotósok, lakberendezők és enteriőr stylistok seregével és kezelésbe veszik az eladásra kínált ingatlanokat, karakterrel és érdekes részletekkel ruházva fel azokat. A végeredmény láttán valóban összefut az ember szájában a nyál és bár a kezelés valószínűleg egy kisebb vagyonba kerül, a lakás eladásakor realizált sokkal magasabb ár remélhetőleg megtéríti a költségeket. A filozófiának valóban van egy sarkalatos pontja: nem az a cél, hogy a potenciális vevők nagy többségének tetszen amit lát – olyasmit akarnak kreálni, ami annak az EGY vevőnek talál be a szívébe, aki végül a vevő lesz; egy háznak vagy lakásnak végül is csak egy új tulajdonosa lehet. A munka ezt a bizonyos személyt elbűvölni.
Az elbűvölés hat stílus kategóriában zajlik: Loft, Bohemian, Wall Street, Scandinavia, Boston és Gustaf. Minden téma más finom részletekkel dolgozik, a lehetséges ügyfél életstílusát figyelembe véve: a Loft menő városi stílus New York City felhangokkal, a Bohemian kreatív személyiségeknek, akik igazi otthont akarnak, a Wall Street minimál, elitista és minőségi, a Scandinavia klasszikus, funkcionális enteriőrök színes részletekkel és innovatív design megoldásokkal, a Boston a stílus maga, egy lábbal stabilan a régi világ értékrendjében, a másikkal a felsőbb régiókban, míg végül a Gustaf klasszikus, nemes és időtlen mint a halszálkás parketta.
A skandináv ingatlanügynökségek eredményeiről nincs pontos adatunk, de a módszer minden bizonnyal hatékony és követendő példa – a különböző cégek portfóliói már eddig is felértek a hazai lakberendezési magazinok legjobbjaival is, ha a Fantastic Frank még ennél is magasabbra helyezi a lécet, akkor a siker bizonyos. Itthon is fel kell ébrednie annak a lakástulajdonosnak, aki azt gondolja, hogy a mobiltelefon kamerájával készített, rosszul beállított fotók a lakás hétköznapi állapotáról pillanatok alatt eladják majd az ingatlant, ma már muszáj extra erőfeszítéseket tenni – feltéve ha valaki az elérhető legmagasabb árra hajt.
Lehet sokféle praktikával élni az eladás előtt, a home staging nem újdonság, Amerikában már 40 éve alkalmazzák, arról szól hogy hogyan lehet a meghirdetés előtt kevés ráfordítással megszépíteni és kívánatossá tenni az ingatlant. Ennek alapvetően nagyon egyszerű és józan ésszel is átlátható trükkjei vannak – rendetlenség, túl sok személyes tárgy, zsúfoltság mellőzése, hibák javítása a lakásnéző látogatás előtt stb. – a módszerek másik (magasabb költséggel járó) véglete a professzionális szolgáltatás igénybevétele és a lakás stílusának, hangulatának teljes feljavítása, de hangsúlyozzuk, a költség valószínűleg megtérül ha a gyorsabb és magasabb áron történő lakáseladást nézzük.
link: Fantastic Frank