A belsőépítész a saját otthonán építészként is dolgozott: teljes egészében maga tervezte a kétszintes házat. „Az organikus építészet elvei alapján dolgoztam, melyeket olyan mesterek használtak, mint Le Corbusier, Wright vagy Mies van der Rohe – meséli a tervező – Az egyik legfontosabb alapelv a folytonosság: a terek lágy átmenetekkel kapcsolódnak egymáshoz, felesleges válaszfalak és zárt helyiségek nélkül.”
„Egy másik kulcsfontosságú elv a környezettel való maximális integráció. A ház szinte összeolvad a kerttel, több kijárattal a nyitott teraszokra. A hatás fokozására nagyméretű, panoráma üvegezést alkalmaztam. A konyha-étkező és a nappali dél-nyugati tájolású, így a lehető legtöbb természetes fényt kapják. A földszinten helyet kapott még egy dolgozószoba, télikert, vendégszoba és a kiszolgáló helyiségek, az emeleten pedig a privát zónák találhatók gardróbokkal, fürdőszobákkal és egy háztartási helyiséggel.”
„Az étkező bútoregyüttest a konyha és a nappali közé helyeztem, így természetes átmenetet képez a két tér között. A felső konyhaszekrényeket rejtett páraelszívóval láttam el, az étkészletek számára pedig világítással kiemelt vitrinek kerültek a konyha két végébe – ezzel vizuálisan tagoltam a hosszú konyhapultot. A konyhasziget lett a tér központi eleme – szerintem minden családi házban szükség van egy szigetre. Legjobb, ha a nappali felé néz, így főzés közben is könnyű kapcsolatban maradni a többiekkel.”
„A nappali, az étkező és a konyha azok a terek, ahol a család együtt van, ezek a közös időtöltés színterei. A nappali fő funkciója a társas érintkezés. Ehhez két kanapét és egy fotelt választottam, elrendezésük ideális beszélgetésekhez. A kanapé mögötti falat 3D falpanelekkel és egy hangsúlyos burkolattal emeltem ki egy fülkében. A nappali átjáró részében konzolasztal áll, fölötte festmény díszíti a falat.”
„A télikert freskója az organikus építészet koncepcióját idézi. A freskó témája is ehhez kapcsolódik: a természet elemeinek beemelésével ez a tér szinte egybeolvad a kerttel. A panorámaajtók nyitásával egyetlen nagy tér alakul ki – így a télikert kapcsolatot teremt a ház, a kert és a vendégblokk között is.”
„A vendégrészben kellemes pisztáciazöld árnyalatot használtam, amely harmonizál a hangsúlyos tapéta színével. A gyerekszobákba több színt vittem, ahogy azt a gyerekek kérték. A lányok a rózsaszínt kedvelik, de szerettem volna enyhíteni az összhatáson, így az ágyvégnél helyeztem el a színt, a többi felületre pedig semleges tónusokat választottam. A fiú szobáját hosszú távra terveztem, alapszíne a kedvence, a sárga. Minden funkció helyet kapott: dolgozósarok, kuckós pihenő az ablak mellett, alvózóna és tárolórész. Itt alkalmaztam egy kedvenc lakberendezési trükkömet: a szekrény számára kialakított falfülkét. Ez beépített bútor hatását kelti, miközben sokkal kedvezőbb költséggel jár.”
„A dolgozószobában több munkaállomás is van, és egy tágas könyvespolc dokumentumok és könyvek számára. Mivel nagy könyvtáram van, fontos volt a kényelmes tárolás megtervezése. Szeretem a semleges alapokat élénk kiegészítőkkel kombinálni – letisztult háttérhez élénkebb részleteket párosítottam. Egyik kedvenc megoldásom a természetes anyagok használata: a padlóhoz parkettát választottam, ami kellemes tapintású, jól harmonizál a szürke falakkal, és melegséget visz az enteriőrbe.”
„A fő hálószoba nyugodt, pihentető hangulatot áraszt, ezért visszafogott színeket alkalmaztam. A kontrasztokat főként az anyagok textúrája adja. A gardrób összekötő szerepet játszik a háló és a fürdőszoba között – ez a megoldás jelentősen megkönnyíti a mindennapokat. Egy ablakot is terveztem ide, mert a természetes fény semmivel sem helyettesíthető. A saját fürdőszobámban – csakúgy, mint a többi vizes helyiségben – egy faltól falig érő, nagyméretű tükröt helyeztem el, amely a mosdózónától az egész falszakaszt lefedi. Ettől a tér nagyobbnak és világosabbnak hat. Büszke vagyok a ház praktikus elrendezésére – maximálisan a saját életvitelünkhöz igazítottam.” – meséli a belsőépítész.
további cikkek nagy lakások lakberendezése témában | lakberendezés: Anna Akopjan