Julius Shulman a háború utáni generáció egyik legjelentősebb amerikai építészeti fotósa volt, modern lakóházakat és kereskedelmi épületeket örökített meg művészi szinten, a speciális területe a modernizmus volt.
98 évesen halt meg 2009-ben, a 90-es éveiben is dolgozott. Hosszú pályafutása során a New York-i születésű Shulman olyan építészek remekműveit fényképezte, mint Charles és Ray Eames, Eero Saarinen, Frank Lloyd Wright, Rudolf M. Schindler, Gregory Ain, Raphael S. Soriano, John Lautner, Albert Frey, Harwell Harris, Mies van der Rohe és Oscar Niemeyer.
Építészeknek és olyan piacvezető magazinoknak dolgozott mint a Life, House & Garden és Good Housekeeping, A több mint fél évszázadon átívelő karrierje során főleg fekete-fehér fotókat készített, így könnyebben visszaadva a témái geometriai alapjait, de képes volt a háború utáni modernista építészet hideg acél és üveg felületeit otthonosnak és kényelmesnek megmutatni.
A felhőkarcolókat hanyagolva inkább házakat fotózott és ő volt az első, aki a lakókat is elhelyezte a kompozícióiban. Legtöbbet Kaliforniában fotózott, a kompozícióit tablóba rendezte, a modern életstílust népszerúsítve modernista kontextusban. Gondosan komponált és művészi megvilágításokat használt, a képei nem csak az akkori ház design új megközelítései voltak, de idealizálták a kaliforniai életet – napos, kertvárosi életstílus a letisztult, tágas alacsony építésű, sok üveges, verandás, medencés házakban.
Kora leghíresebb építészeinek munkáit fotózta, de szívesen készített képeket kevéssé ismert amerikai épületekről, benzinkutakról, lakótömbökről és bevásárlóközpontokról.
Egyik leghíresebb felvételén a Hollywood Hills-i Laurel Canyon Boulevardon álló, Pierre Koenig által tervezett üveg és acél épület látható naplementekor, 1960-ban. A “Case Study 22” című fekete-fehér képen Shulman úgy fényképezte le a völgy fölé kinyúló konzolos épület, hogy az üvegfalak mögött a város csillogó tengerként jelenik meg. A ház nappalijában két nő beszélget, ami különleges hangulatot ad a felvételnek. (első kép lent)
Shulman másik mesterműve 1947-ben készült, Richard Neutra építész házáról – Kaufmann House, Palm Springs, Kalifornia. A képen az építész nagyrészt üveg háza látható szigorú geomtriával, az előtérben két fénylő napozóággyal és a hegyek erőteljes vonalaival a háttérben. Balra egy nő pihen egy nyugágyon a medence mellett, láthatóan közvetlenül alkonyat előtt. A kép naplemente után készült, hogy a fényeket kiegyenlítse, Shulman külön exponálta a medencét, a házat és a hegyeket, az egész felvétel elkészítése 45 percig tartott. (második kép lent)