Lakberendező, építész szakmai tagok

Varga Katalin
Offline

Adatok

Varga Katalin
Budapest
lakberendező, home stager, dekoratőr
06205189784

Magyarország, 1118 Budapest,

Cikkek 0

Cikk
A felhasználónak nincsenek saját cikkei.

Információk

lakberendezés, belsőépitészet, home staging, kirakatrendezés, grafikai tervezés
A Trilak 2012. Év Lakberendezője versenyen 1. helyezett lettem. A nyereménynél sokkal fontosabb volt a szakmai elismerés.
Azok közé a boldog és szerencsés emberek közé tartozom, akiknek az a munkájuk, amit az életben a legjobban szeretnek csinálni.
Egy lakberendezőnek sok mindenhez kell értenie, folyamatosan képeznie kell magát.
Számomra az ügyfél igényei a legfontosabbak, a szakmai szempontok figyelembe vételével. Elsődleges a funkció, mig másodlagos a design. Nem a trend határozza meg a stilust, az alkalmazott szineket és anyagokat, hanem az ügyfél. Ő fog ott élni és neki kell szeretnie. Együtt kell létrehoznunk a személyiségét tükröző otthont. Ehhez sok-sok türelem és bizalom szükséges.
Budahouse
Lakberendezők Országos Szövetségének tervező tagja
Trilak 2012. Év Lakberendezője
Nagyon fontos, hogy tiszteletben tartsuk ami eleve adott, a helyiség veleszületett karakterét: általános térbeli szerkezetét, fényviszonyait, az épitészeti elemeit, architekturális részleteit és stilusát.

Az álmok álma a szép, kényelmes, egyéniségünkhöz illő otthon, ahol szabadon végezhetjük tevékenységünket, ahol kipihenhetjük a külvilág fáradalmait, tanulhatunk, szórakozhatunk, süthetünk – főzhetünk, olvashatunk, tévézhetünk, ahol gyerekeinket szeretetben nevelhetjük, barátainkat vendégül láthatjuk.

Az otthon az élet középpontja.

Ahhoz, hogy a mindennapi élet kényelmesen folyjon, otthonunknak kifogástalanul kell működnie. Akadnak itt meghitt zugok, ahova visszavonulhatunk és közösségi terek, ahol a család és a barátok összegyűlhetnek. Az otthon nem csupán az aktiv tevékenység szinhelye. Különféle tárgyak egész garmadáját tartjuk egy fedél alatt, melyek helyet követelnek maguknak és könnyű hozzáférhetőséget. E sokrétű követelmények kielégitése gondos tervezést igényel.

Az otthon sokkal több, mint puszta részek együttese. A praktikus dolgok megoldása korántsem minden, az otthon sajátos jelentősége jóval mélyebben rejlik. Ez az a hely, ahol jól érezzük magunkat, amihez kötődünk, ahol olyan környezetet varázsolhatunk magunk köré, melyben valóra válnak vágyaink. Otthonunknak ugyanolyan személyesnek, eklektikusnak és karakteresnek kell lennie, mint amilyenek mi vagyunk, tükröznie kell életmódunk sajátosságait, meg kell őriznie emlékeinket és ki kell fejeznie izlésünket. Az otthonteremtés nagymértékben függ attól, hogy képesek vagyunk-e meglátni azokat az elemeket, melyek egy térnek hangulatot adnak. A tér, a fény, a szinek, az anyagok miféle sajátos együttesét akarjuk megteremteni? Hogyan vegyitsük a különböző elemeket, hogy ne tűnjön mesterkéltnek, hanem inkább természetesnek és ösztönösnek?

Az otthon bebútorozása magában foglalja azoknak az ötleteknek a megvalósitását, melyek összeforrasztanak bennünket az általunk lakott helyiségekkel. Olyan bútorokra vágyunk, melyek célszerűek, kényelmesek és szemre is tetszetősek, olyan anyagokra, melyek jól viselik a viszontagságokat és ugyanakkor a formáknak valamiféle időtlenségére is.

A célszerűség a legfontosabb. A látvány örömét hamar tönkreteszi a gyenge használhatóság. Eleven az otthon, ha a tárgyakat hagyjuk belesimulni a mindennapi élet mintájába.

Home Staging

A gyors lakáseladás bevált receptje. Amerikában már 40 éve alkalmazzák a home-staging-et, hatalmas sikerrel. 1972-ben Barb Schwarz lakberendező és ingatlanközvetitő nevéhez fűződik. Célja az eladandó ingatlan felkészítése az értékesítésre úgy, hogy az minél gyorsabban és minél magasabb áron kelljen el. A nálunk még kevesek által ismert szakma jelentését többféle képen fordítják, van, aki színpadra állításnak, van, aki otthon díszletezésnek. Amerikai és nyugat-európai országok statisztikái szerint az értékesítés ezzel a módszerrel jóval sikeresebb. Lényege: a lakás felkészitése az értékesitésre, az otthon diszletezése, a lakás szinpadra állitása, az előnyök, a lehetőségek és a vonzó szempontok kreativ kiemelése, vagyis olyan kellemes érzések és pozitiv légkör megteremtése, amely elvarázsolja a potenciális érdeklődőt, ahol el tudja képzelni az életterét, (mert nem lakást, hanem otthont vesz), hogy ne a vak szerencsén múljon a lakáseladás, hogy képesek legyünk láttatni az ingatlan vonzó tulajdonságait és a benne rejlő lehetőségeket. A lakás belső tereinek a felértékelése kevés ráforditással megszépiteni egy ingatlant, hogy az a legjobb, legelőnyösebb és legesztétikusabb formáját mutassa hatásos módszer, ha minél gyorsabban, minimális időn belül és minél magasabb áron, maximális piaci áron, vagy veszteség nélkül akarjuk ingatlanunkat eladni. A lakás is egy termék és fontos a csomagolás! Az otthonunk saját magunk tükörképe, mesél a személyiségünkről, az élet stilusunkról. A vevő a lakásba való belépés után néhány percen belül, „beleszeret” és eldönti, hogy megveszi az ingatlant vagy továbbáll és az égiek kezében van az üzlet. A Home staging célja, hogy az ingatlant a vevő szemével kell látni, hogyan tetszene a legjobban, miként tenné rá a legjobb benyomást. Az érdeklődők az első pár percben eldöntik, hogy érdekli őket az ingatlan vagy sem. Tehát az első benyomás a legfontosabb! Vajon miként alakíthatjuk a lakás jelenlegi arcát a vásárolni szándékozók megálmodott és vágyott otthonává? A home stagingnek is vannak szabályai, fogásai. Ha a staging alapokat nézzük, nem túl bonyolult dolgokkal kell kezdenünk fel kell készíteni az ingatlanunkat az eladásra, pl. takarítás, rendrakás, – sajnos ez sokak számára nem természetes, ezért került be a staging alapokba -, már ilyenkor érdemes egy külsős embert, home-stagert hívni, aki személyesen nem kötődik az ingatlanhoz, külső szemmel képes látni a rendet és a tisztaságot. Mivel semmilyen érzelmi szál nem köti az ingatlanhoz ugyanúgy, mint a leendő vevőket sem, olyanná alakitja át a lakást, hogy az a legjobb, legelőnyösebb, legesztétikusabb formáját mutassa és megfeleljen a vevő elvárásainak. Egy lakás kiválóan funkcionálhat a benne élőknek, viszont amikor el akarják adni, a potenciális vevő szempontjait kell szem előtt tartani. A tulajdonos sokszor érzelmileg erősen kötődik a lakásához, és nem látja meg azokat a hibákat, hiányosságokat aminek hatásait vevő-jelöltjei megéreznek, és emiatt elállnak a vásárlástól. A potenciális vevő mindig a saját életterét keresi, ezért a legfontosabb az első benyomás, amely egyben a döntés meghozatala is. A home staging célja, hogy a vevő szemével kell látni, az ingatlannak meg kell felelnie a leendő vevő elvárásainak, hiszen ő érzelmileg nem kötődik az ingatlanhoz, nincsenek pozitiv emlékei. Ahhoz, hogy „szerelembe essen”, felszinre kell hoznunk a rejtett szépségeket, az ingatlan erősségeit, a vonzó tulajdonságokat, hogy kivánatos legyen a leendő vevők számára, mert a bennük keletkező érzések sokszor erősebben befolyásolják a döntésüket, mint a racionális tények.
A home-staging legfontosabb irányelvei:
1. Az első benyomás, külső és belső környezet
2. Nagytakaritás
3. Rendrakás, személytelenités
4. Túlzsúfoltság megszüntetése
5. Illatok, szellőztetés
6. Színek hatása
7. Fények hatása
8. Hangok hatása
9. Hibák kijavítása
10. Növények
11. Dekoráció
„AZ ÉLET JÁTÉKÁBAN NEM AZ A FONTOS, HOGY JÓ LAPUNK LEGYEN, HANEM AZ, HOGY A ROSSZ LAPOKKAL IS JÓL JÁTSZUNK…”

Képgaléria

Képek száma: 16

Trilak Lakberendezője dij
Trilak 2012. Év Lakberendezője
Érettségi tabló
Régiposta hálószoba
Régiposta fürdőszoba
Régiposta előszoba
Régiposta nappali
Régiposta étkező
Régiposta konyha
PJ garzon7
PJ garzon6
PJ garzon5

Email küldése

Ha üzenetet szeretnél küldeni az adatlap tulajdonosának, használd ezt az űrlapot (a saját email címedet feltétlenül add meg):
Neved:
Saját email címed:
Telefonszámod:
Üzeneted szövege:

Térkép

Ha a felhasználó nem adott meg pontos címet csak a várost, akkor a térkép csak az adott város központját jelöli meg, ha várost sem adott meg, akkor a jelölő automatikusan Budapest központjára mutat...

Nyomtatás

Fotók

Nincsenek fotók (a mappákon kívül ha vannak)

          

Keresés

Lakbermagazin

Magazinunk cikkei és képei a lakberendezés, otthonteremtés, lakásdekoráció, lakásfelújítás, lakásfelszerelés, építészet területein kínálnak hasznos ötleteket, tippeket, inspirációt és információkat cégekről, újdonságokról, az örökké változó trendekről.

lakber haz

Feliratkozás hírlevélre